...
עדשת-צילום-עם-השתקפות-ירוקה

עדשות צילום למתחילים

עדשות בצילום הן העין של הצלם. דרכן אנו רואים את המציאות. יש כמה דברים בסיסיים שכדאי לדעת על עדשות כמו למשל- איך יודעים מה איזה זום יש לעדשה? ומה ההבדל בין זום אין אין לזום אאוט?

איך יודעים מה הזום של העדשה?

יש שני מספרים אשר מייצגים את הזום של העדשה. מספרים אלה הם הנתון הכי חשוב ורלוונטי עבורינו. באמצעותם ניתן לדעת כמה זום אאוט וכמה זום אין יש לעדשה. בשפה המקצועית מכנים אותם אלה הם אורכי המוקד של העדשה.

בעדשת הקיט של קנון/ניקון טווח הזום הוא 18-55 (כמו בתמונה למטה). יש גם עדשות עם טווח גדול יותר של זום, כמועדשה 18-135 של קנון או 18-140 של ניקון.

18-140 של ניקון
18-55 של קנון
שקופית קודמת
שקופית הבאה

עדשות רחבות- עדשות עם זום קטן שתופסות שטח גדול בצילום

עדשות עם זום קטן (אורך מוקד קצר) גם נקראות עדשות רחבות. הן מאפשרות לצלם מקרוב, ובנוסף קולטות שדה ראיה גדול. עדשות רחבות טובות לצילום נוף, צילום ארכיטקטורה או לצילום רחוב.  לפעמים כשלא ניתן להתרחק בכדי להכניס יותר פרטים בתמונה, עדשה רחבה תאפשר לצלם מקרוב ולקלוט תמונה רחבה.  

בעדשה של 18-55, ה-18 הוא המספר שמייצג את החלק הרחב של העדשה (עד 35 מ"מ זה נחשב עדשה רחבה). ככל שהמספר הראשון קטן יותר, כך העדשה רחבה יותר.  18 מ"מ זה הסטנדרט בעדשות צילום למתחילים.  

את התמונה הזאת צילמתי בגן החיות התנכי בירושלים. העדשה היתה מכוונת לזום אאוט של 18 מ"מ,  ואכן ניתן לראות שהעדשה מצליחה לתפוס שטח רחב. כאשר מצלמים בזום אאוט הנושא, במקרה הזה הדוב,  תופס חלק קטן בתמונה.

צילום עם עדשה רחבה

עדשות טלפוטו- עדשות עם זום גדול- אפשר לצלם איתם מרחוק

עדשות עם זום גדול מאפשרות לצלם מרחוק ולתת אשלייה כאילו צילמנו מקרוב. השימוש בעדשות אלו מגדיל ומקרב את הנושא המצולם. בעדשת קיט סטנדרטית 18-55, ה-55 הוא החלק של הזום, במקרה זה מדובר בזום קטן.

ככל שהמספר השני גדול יותר כך הזום יהיה גדול יותר. זום גדול יותר מאפשר להגדיל את הנושא בתמונה ממרחק גדול יותר. גמו התמונה הקודמת, גם את זאת גם את התמונה הזאת צילמתי בעדשה 18-105, אבל הפעם סובבתי  את טבעת הזום של העדשה לז-105 מ"מ. השימוש בזום אין של העדשה גורם לדוב להראות גדול בתמונה, למרות שהייתי רחוק ממנו.

צילום-עם-עדשת-זום-18-105-של-ניקון-2
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.